ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

PREVENCINĖS PROGRAMOS PADEDA IŠVENGTI SUSIRGIMŲ

lapkričio 7th, 2013 | Posted by VSB in Prevencinės programos - (Komentarai įrašui PREVENCINĖS PROGRAMOS PADEDA IŠVENGTI SUSIRGIMŲ yra išjungti)
prevencinės programos

Vystantis mokslui atsiranda naujų vėžio profilaktikos, ankstyvosios diagnostikos, modernaus gydymo galimybių, tačiau vėžys išlieka viena pagrindinių mirties priežasčių nuo neinfekcinių ligų visame pasaulyje. Mirtys nuo piktybinių navikų užima antrąją vietą Lietuvoje. Moterys dažniausiai serga krūties, odos vėžiu bei onkoginekologinėmis ligomis, o vyrai – priešinės liaukos, plaučių, skrandžio, odos vėžiu. Lietuvos vyrų bendrasis sergamumas onkologinėmis ligomis nedaug didesnis už vidutinį ES šalių vyrų sergamumą. Tačiau Lietuvos vyrų mirtingumas nuo onkologinių ligų – pats didžiausias iš visų ES šalių. (daugiau…)

,,Sveikuolių sveikuoliai – 2013“ Kelmėje

spalio 29th, 2013 | Posted by VSB in Sveikatos priežiūra Kelmės rajono ugdymo įstaigose - (Komentarai įrašui ,,Sveikuolių sveikuoliai – 2013“ Kelmėje yra išjungti)

Respublikinis vaikų, moksleivių ir pedagogų konkursas „Sveikuolių sveikuoliai“ pirmą kartą buvo organizuotas 2002 metais Pedagogų profesinės raidos centro projekte „Sveika gyvensena – gyvenimo būdas nuo vaikystės“. Tam pritarė Švietimo ir mokslo ministerijos vadovai. Konkursas tapo populiarus ir vyksta jau šeštą kartą. 2011-2012 metais jis tapo Tarptautiniu vaikų, mokinių, pedagogų ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistų konkursu. Šiuo konkursu siekiama  saugoti, stiprinti ir ugdyti atsakomybę už savo ir kitų sveikatą. Propaguoti mokiniams sveiką gyvenseną kaip gyvenimo būdą ir diegti sveikos gyvensenos principų laikymąsi kasdieninėje veikloje.

Kelmėje  pirmą kartą   mokinių, pedagogų ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistų konkurso ,,Sveikuolių sveikuoliai“  įvyko 2011 metais. Konkursą  organizavo Kelmės rajono savivaldybės administracijos direktoriaus įsakymu sudaryta darbo grupė (Kelmės rajono visuomenės sveikatos biuro ir Kelmės rajono savivaldybės administracijos švietimo  skyriaus specialistai). Renginyje dalyvavo 19 komandų: 95 mokiniai, 22 mokytojai ir 8 visuomenės sveikatos priežiūros specialistai.

2013 metų spalio 24 dieną Kelmės ,,Aukuro“ pagrindinėje mokykloje vyko tarptautinio vaikų, mokinių, pedagogų ir visuomenės sveikatos priežiūros specialistų pradinių, 5-6; 7-8 ir 9-11 klasių konkurso ,,Sveikuolių sveikuoliai“ I etapas.  Konkursą organizavo Kelmės rajono visuomenės sveikatos biuras. Dalyvavo komandos iš  J. Graičiūno, Kražių, Tytuvėnų, Užvenčio Šatrijos Raganos gimnazijų,   Pakražančio,  Vaiguvos Vlado  Šimkaus vidurinių mokyklų,  Liolių, Elvyravos, Kolainių pagrindinių mokyklų. Pradinių klasių mokinių dalyvavo 7 komandos, 5-6 klasių – 5 komandos, 7-8 ir 9 -11 klasių po 7 komandas.

(daugiau…)

Sveikuolių Sveikuoliai

spalio 17th, 2013 | Posted by VSB in Sveikatos priežiūra Kelmės rajono ugdymo įstaigose - (Komentarai įrašui Sveikuolių Sveikuoliai yra išjungti)

OSTEOPOROZĖ

spalio 17th, 2013 | Posted by VSB in Aktuali informacija - (Komentarai įrašui OSTEOPOROZĖ yra išjungti)
Spalio 20 diena yra paskelbta Tarptautine osteoporozės diena.
Osteoporozė – tai liga, kuriai būdingas mineralų tankumo sumažėjimas kauluose. Osteoporozės rizika išauga kartu su amžiumi, kai kaulų masė mažėja, kaulai plonėja, pasidaro trapūs. Griaučių nusidėvėjimas ir akytumas yra senėjimo pasekmė. Senų žmonių ūgis mažėja, kaulai tampa trapesni ir stuburo forma dažnai keičiasi. Kai pagyvenusiems žmoniems lūžta šonkauliai, klubai, riešas ar stuburas, dažnai priežastis yra osteoporozė.
Osteoporozė dar vadinama „tyliąja liga“, kadangi kaulų retėjimas dažniausiai pasireiškia be jokių simptomų. Dažniausiai liga nustatoma, tik po to, kai atsiranda skausmingų lūžių, reikalaujančių hospitalizavimo. Pasaulinės Sveikatos Organizacijos (PSO) duomenimis osteoporoze šiuo metu serga apie 200 milijonų žmonių visame pasaulyje. Apkūnumas prideda papildomą įtampą kaulams, todėl nuo osteoporozės kenčiančių žmonių skaičius nuolat didėja.

„Sunkios kuprinės“ akcija

spalio 15th, 2013 | Posted by VSB in Sveikatos priežiūra Kelmės rajono ugdymo įstaigose - (Komentarai įrašui „Sunkios kuprinės“ akcija yra išjungti)

 

,,Žmogus iš prigimties turi būti sveikas ir laimingas, o ligos tik išimtis,

kurių galima išvengti taikant teisingą gyvenimo būdą“,  (Vilius Storosta – Vydūnas)

 

 

 

„Sunkios kuprinės“ akcija

 

Kiekvieno mokinuko neatsiejama įvaizdžio dalis – mokyklinė kuprinė. Prasidėjus naujiems mokslo metams matome moksleivius tempiančius ant pečių sunkią naštą.  Netaisyklingas kuprinės nešimas ir kuprinės svorio nekontroliavimas turi įtakos formuojantis netaisyklingai laikysenai, šie  sutrikimai yra aktuali moksleivių sveikatos problema.

2012 metais 16 procentų visų profilaktiškai patikrintų mokinių diagnozuota netaisyklinga laikysena ir skoliozė (2011 m.-14 proc.). Su šia problema dažniausiai susiduria 5 – 10 klasių mokiniai.  Netaisyklinga kūno laikysena retai būna įgimta, dažniausiai ji susiformuoja dėl netinkamos aplinkos: kai vaikas miega minkštoje lovoje su aukštomis pagalvėmis, sėdi persikreipęs, per sunki ar netinkama  mokyklinė kuprinė, per mažai juda. Vaiko stuburas yra lankstesnis, jo judesių amplitudė yra didesnė negu suaugusiojo. Šešiamečių vaikų sausgyslės ir raiščiai išsivystę silpnai, todėl veikiant nepalankiems veiksniams vaiko stuburas gali iškrypti. Ryškiausi pakitimai vyksta jaunesniame mokykliniame amžiuje (7–10 metų), nes pilvo preso ir smulkieji nugaros raumenys, kurie turi didelę įtaką išlaikant taisyklingą stuburo padėtį, yra daug silpnesni.

(daugiau…)

Sveika šeima – visuomenės sveikatos pagrindas

rugsėjo 24th, 2013 | Posted by VSB in Sveika gyvensena - (Komentarai įrašui Sveika šeima – visuomenės sveikatos pagrindas yra išjungti)

moksline praktine konferencija

Sveika širdis – geros sveikatos pagrindas

rugsėjo 24th, 2013 | Posted by VSB in Sveika gyvensena - (Komentarai įrašui Sveika širdis – geros sveikatos pagrindas yra išjungti)

Kai kalbame apie meilę – griebiamės už širdies, kai kalbame apie rūpestį – skauda širdį, kai kalbame apie džiaugsmą – taip pat iš visos širdies. Tai kiek jai reikia atlaikyti? Juk tai tik  viena maža širdis…Todėl kiekvienas turime ja deramai pasirūpinti. Rūpinimąsi nereikėtų suprasti tik kaip  vaistų ar maisto papildų vartojimą. Nuo to sveikesni tikrai netapsime. Pirmiausia ligų profilaktika yra ne medikamentinė. Paklauskime savęs: ką dėl tos vienintelės savo širdies aš padariau? Ar mečiau rūkyti? Ar pradėjau sportuoti? Ar pradėjau sveikiau maitintis?..

Visame pasaulyje daugėja sergančiųjų širdies ir kraujagyslių ligomis, didėja mirštamumas nuo šių ligų ir rizikos veiksniai, skatinantys  ligų atsiradimą, visiems vienodi, kad ir kuriame krašte begyventumėme. Kardiologai  sako, jog yra tik keli rizikos veiksniai, kurių mes negalime pakeisti – tai amžius, lytis ir paveldimumas, tačiau dauguma kitų rizikos faktorių priklauso tik nuo mūsų pačių norų bei pastangų.

(daugiau…)

RUGSĖJO 16-22 AKCIJA ,,MIESTE BE SAVO AUTOMOBILIO“ PRISIJUNK IR TU!

rugsėjo 10th, 2013 | Posted by VSB in Sveika gyvensena - (Komentarai įrašui RUGSĖJO 16-22 AKCIJA ,,MIESTE BE SAVO AUTOMOBILIO“ PRISIJUNK IR TU! yra išjungti)

Pirmą kartą akcija „Mieste – be savo automobilio” buvo surengta Prancūzijoje 1998 metais. 2000 metais tokia akcija  surengta jau 760-yje Europos miestų. 2001 m. gruodžio 8 d. Berlyno Aplinkosaugos akademijoje buvo įvertinti pirmųjų akcijų ,,Mieste – be savo automobilio“ rezultatai ir pasirašyta visų šalių, dalyvaujančių šioje akcijoje, aplinkos ministrų deklaracija. Tarp šių šalių yra ir Lietuva. Nuo tada rugsėjo 22-oji paskelbta Tarptautine diena be automobilio.

Šią dieną siekiama ne tik atkreipti visuomenės dėmesį į neigiamą transporto įtaką aplinkai ir žmonių sveikatai, bet  patiems prisidėti prie švarios aplinkos išsaugojimo. Lietuvos miestuose aplinka ypač užteršta nuo daugybės senų  automobilių. Lietuvoje tūkstančiui gyventojų tenka 485 lengvieji automobiliai. Tai reiškia, kad automobilį turi praktiškai kas antras lietuvis.  Be to, ne mažesnė problema ir eismo saugumas. Lietuvoje avarijose žūsta gerokai daugiau žmonių, nei kitose Europos šalyse.

Kelmės miestas jau ketvirtus metus dalyvauja projekte ,,Mieste be savo automobilio“,  pasistenkime  bent vieną  dieną mieste išsiversti be automobilio, ieškokime kitokių susisiekimo priemonių – eikime pėsčiomis, važiuokime dviračiu. O jeigu gyvename toliau nuo darbo vietos pavežkime kaimyną ar kolegą.

 

 

 

Lina Balčiūnienė

Kelmės visuomenės sveikatos biuro direktorė

 

RUGSĖJO 1-OJI – BE TABAKO!

rugsėjo 2nd, 2013 | Posted by VSB in Pagalba metantiems rūkyti - (Komentarai įrašui RUGSĖJO 1-OJI – BE TABAKO! yra išjungti)
Andriukaitis-SAM

Sveikatos apsaugos ministras Vytenis Povilas Andriukaitis kreipiasi į rūkančius tėvelius, ragindamas rugsėjo 1-ąją atsisakyti mirtinos priklausomybės – rūkymo.

Mielieji,

Ką Jūsų vaikai kasdien mato namuose, gatvėje? Rūkantį tėvelį, mamytę, rūkančius praeivius, reklamuojamus ir laisvai pardavinėjamus rūkalus! Nuo vaikystės Jūs patys jį įtikinate, kad rūkyti yra gerai! Kitaip tariant, Jūs patys savo vaikus užkrečiate mirtinos priklausomybės – rūkymo – užkratu! RŪKYMAS ŽUDO!
(daugiau…)

Kodėl sveika valgyti vaisius ir daržoves?

rugpjūčio 26th, 2013 | Posted by VSB in Sveika gyvensena - (Komentarai įrašui Kodėl sveika valgyti vaisius ir daržoves? yra išjungti)

Besibaigianti vasara dovanoja pačius geriausius produktus: šviežias uogas, ką tik iš lysvės nuskintas daržoves ir sultingus lietuviškus vaisius. Kodėl sveika valgyti vaisius ir daržoves?
Šviežios daržovės yra vienas iš pagrindinių mineralinių medžiagų, mikroelementų, vandenyje tirpių vitaminų, karotinų ir virškinamosios ląstelienos šaltinių. Kiekviena daržovė yra savita, skiriasi ir jos maistinė vertė. Jos suteikia sotumo jausmą, o tai labai svarbu.  Daržovės labai paįvairina mitybą, visada norime, kad maistas būtų ne tik naudingas, bet ir gardus. Ne visas daržoves galima valgyti žalias, kai kurios (bulvės, baklažanai ir kt.) reikalauja terminio apdorojimo. Labai svarbu, kad visos daržovės turi skaidulinių medžiagų, kurios užpildo skrandį, dėl to greičiau pasisotinama. Per dieną reikia suvalgyti 400 g (2–3 lėkštes) vaisių ir daržovių. Svarbus ne tik vartojamų daržovių kiekis, bet ir kokybė. Daržoves laikykite tamsioje, vėsioje, sausoje vietoje. Rinkitės kuo įvairesnes daržoves ir gaminkite maistą taip, kad išliktų kuo daugiau vertingų medžiagų. Jei norite, kad daržovės ant jūsų stalo būtų kuo kokybiškesnės, tuo daugiau jų vartokite sezono metu – tada jos vertingiausios.

(daugiau…)