ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

Tarptautinė judėjimo sveikatos labui diena

gegužės 10th, 2012 | Posted by VSB in Prevencinės programos

Sveika gyvensena – tai kasdienis gyvenimo būdas, kuris stiprina ir tobulina organizmo rezervines galimybes, padeda žmogui išlikti sveikam, išsaugoti ar net gerinti savo sveikatą. O fizinis aktyvumas – būtinas sveikos gyvensenos veiksnys!  Nors organizmo reakcija  į fizinį krūvį priklauso nuo fizinio aktyvumo rūšies, formos, dažnumo, intensyvumo, trukmės ir poilsio intervalų, bendrai galima teigti, kad jo bendras poveikis vaikų ir suaugusių organizmui yra labai teigiamas.

Nuo 2002 m. kasmet gegužės 10-ąją, minima Judėjimo sveikatos labui diena. Šios dienos tikslas  – propaguoti fizinį aktyvumą.

Daugelyje ekonomiškai išsivysčiusių ir sparčiai  besivystančių pasaulio šalių lėtinės neinfekcinės ligos  pasiekė epideminį lygį. Pasak Pasaulio sveikatos  organizacijos mokslininkų, to priežastis – keleto veiksnių kompleksas:  pasyvus gyvenimo būdas ir nuolat mažėjantis bendras fizinis aktyvumas, nesveika ir nesaikinga mityba, žalingi įpročiai,  didėjantys antsvorio bei nutukimo  mastai, spartėjantis gyvenimo tempas, lydimas didelės protinės ir psichologinės įtampos.  Judėjimo sveikatos labui diena – tai  puiki proga prisiminti išskirtinę  fizinio aktyvumo  reikšmę lėtinių neinfekcinių ligų prevencijai. Fizinis aktyvumas yra būtina sudėtinė sveiko gyvenimo būdo dalis. Sveikos gyvensenos judėjimas gali būti rekomenduojamas kaip veiksminga priemonė vaikų ir suaugusių lėtinių neinfekcinių susirgimų prevencijai ir net kai kurių ligų gydymui. Kaip teigia specialistai, fizinis aktyvumas gali pakeisti nemažai vaistų, tačiau nė vienas vaistas negali pakeisti fizinio aktyvumo.

Yra daugybė įvairiausių fizinio aktyvumo formų:  kasdieninė mankšta, pasivaikščiojimas, važinėjimas dviračiu, gimnastika, stalo  tenisas,   tinklinis, žygis, tačiau fizinė veikla turi būti priimtina pačiam žmogui. Mokslininkai rekomenduoja suaugusiems kiekvieną dieną bent  30 minučių ar daugiau saikingo intensyvumo fizinės veiklos, o vaikams ir jaunimui sportuoti  būtina ne mažiau 60 minučių per dieną.

Jau antri metai Kelmės visuomenės sveikatos biuras, siekdamas  nuosaikiai didinti bendrą rajono gyventojų  fizinį aktyvumą organizuoja  Šiaurietiško ėjimo užsiėmimus rajono gyventojams. Propaguodami sveikesnį gyvenimo būdą ir patogias, nesudėtingas bei nesunkias fizinio  aktyvumo rūšis, kaip efektyvią lėtinių neinfekcinių ligų profilaktikos priemonę;  į šią veiklą siekiame įtraukti kuo daugiau nuolatinių aktyvių dalyvių iš vietos bendruomenių, o  aktyvių narių pagalba bandome įtraukti naujų dalyvių, kurie niekada nedalyvavo panašiuose renginiuose. Skatiname  renginių dalyvius išlikti fiziškai ir socialiai aktyviais, atsižvelgiant į savo sveikatos būklę ir medikų rekomendacijas. Pagal galimybę palaikyti tinkamą aerobinę ištvermę, gerinti širdies ir kraujagyslių sistemos veiklą, didinti kvėpavimo sistemos aktyvumą, atsikratyti kelių papildomų kilogramų antsvorio, treniruoti judesių koordinaciją bei pusiausvyrą, mažinti padidėjusį kraujo spaudimą.

Šiaurietiškas ėjimas yra geras ir tuo, kad dalyvaujant grupiniuose užsiėmimuose gerėja  žmonių tarpusavio bendravimas ir bendradarbiavimas, mažėja vienišumo  jausmas, gerėja  nuotaika, stiprėja žmonių socialiniai ryšiai. Keisti gyvenimo būdą niekada nevėlu, kinų išmintis sako: niekada nelauk, kol turėsi laiko.

 

Lina Balčiūnienė

Kelmės visuomenės sveikatos biuro direktorė

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.