ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

PATARIMŲ NEBŪNA PER DAUG!

birželio 22nd, 2018 | Posted by Lina Balčiūnienė in Aktuali informacija

Birželio mėnesį Kelmės visuomenės sveikatos biuro specialistai vykdė prevencinę veiklą apie galimus pavojus gamtoje, prie vandens, gatvėje ir pan. Linkime, kad Jūsų vasara būtų ne tik saulėta ir šilta, bet ir saugi.
Atostogaudami būkite atsargūs ir atminkite:

  • Pavojus Nr. 1. INFEKCIJŲ SUKĖLĖJAI. Kaip apsisaugoti? Plaukite rankas. Rankas būtina plauti su muilu. Neturint galimybės nusiplauti rankų, galima jas nusivalyti šlapiomis servetėlėmis ar naudoti dezinfekuojantį rankų skystį. Atminkite – švarios rankos-gera sveikata.
  • Pavojus Nr. 2. MAISTAS. Kaip apsisaugoti? Norėdami išvengti žarnyno infekcijų vasarą, turime atkreipti dėmesį į produktus, kuriuos valgome. Visi produktai, kurie laikomi netinkamoje temperatūroje, gali būti pavojingi. Vasarą ypatingą dėmesį reikia skirti produktų terminiam apdorojimui.  Yra produktų, kuriuos valgome termiškai neapdorotus, tai daugiausia vaisiai, uogos, daržovės. Visus produktus reikia plauti po gausia tekančio vandens srove. Ypač atsargiai rinkitės viešojo maitinimo įstaigas, įvertinkite jos higieninę būklę: aplinkos švarą, darbuotojų higieną.
  • Pavojus Nr. 3. ALKOHOLINIAI GĖRIMAI. Net ir mažos alkoholio dozės esant dideliems karščiams gali sukelti liūdnas pasekmes pradedant bendru silpnumu, baigiant širdies kraujagyslių sistemos ligomis.
  • Pavojus Nr. 4. DEHIDRATACIJA (VANDENS NETEKIMAS). Kai kurie žmonės kartais daro didelę klaidą – stengiasi kuo mažiau gerti skysčių, kad mažiau prakaituotų. Tokiu atveju organizmas pradeda naudoti skysčių atsargas. Žmogus greitai išeikvoja savo organizmo skysčius. Vanduo – ko gero vienintelis labiausiai tinkantis gėrimas troškuliui malšinti. Reikėtų stengtis atsisakyti stiprios kavos, arbatos, kokolos ir kitų gėrimų, kuriuose gausu kofeino. Geriau gerti negazuotą mineralinį vandenį ir silpną žalią arbatą.
  • Pavojus Nr. 5. Tai ne tik uodai, bet ir erkės. Po vabzdžių įkandimo odą gali niežtėti, patinti. Kasantis gali atsirasti netgi odos užkrėtimas.  Norint išvengti uodų, erkių atakos, naudojami repelentai. Būdami gamtoje, uždenkite galvą, rinkitės prie kūno prigludusius drabužius, geriausiai šviesius, vienspalvius. Jei radote įsisiurbusią erkę, kuo skubiau ją pašalinkite.
  • Pavojus Nr. 6. Ypač skausmingos ir paliekančios liūdnas pasekmes yra traumos, susijusios su neatsargiomis maudynėmis. Nekalbant apie nuskendimus, norėtųsi paminėti neatsargų ir neapgalvotą nardymą, šuolius į vandenį iš aukštai. Tai labai dažna kaklo bei kitų stuburo slankstelių lūžių priežastis. Taip pat vasarą būdingos traumos, mėgstantiems dviračių ar motorinių transporto priemonių sportą. Žmonės turėtų labiau pasirūpinti apsauga (ryškiomis liemenėmis, šalmais)
  • Pavojus Nr. 7. SAULĖ. Maksimalus saulės vonių laikas per dieną: vaikams – 30-50 minučių, suaugusiems 2 valandos, kas 40 minučių pailsint pavėsyje. Geriausias laikas degintis nuo 9 iki 11 valandos ryte ir nuo 15 iki 19 valandos po pietų. Deginantis tokiomis valandomis reikės degintis ilgiau, bet įdegis bus lygesnis, gražesnis, ir – žinoma – sveikesnis. Nuo 12 iki 15 valandos stengtis nebūti tiesioginiuose saulės spinduliuose, nes tokiu metu pats aktyviausias radioaktyvus spinduliavimas.

Informaciją parengė Audronė Palubinskienė, visuomenės sveikatos stiprinimo specialistė

20180620_101839 20180620_102801 35935184_2078027465601755_2872821934016430080_n 20180620_103526 20180620_103349 20180620_102804

 

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *