ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

PAVOJINGI SVEIKATAI KARŠČIAI. KAIP IŠVENGTI NELAIMĖS?

gegužės 30th, 2018 | Posted by Lina Balčiūnienė in Aktuali informacija | Aplinkos sveikata

Lietuvos hidrometeorologijos tarnyba prie Aplinkos ministerijos perspėja, jog 2018 m. gegužės 29-os ir gegužės 30-os dienomis aukščiausia temperatūra daug kur pakils iki 30–32 laipsnių karščio.
Nuo smarkiai padidėjusios oro temperatūros ir negailestingai tvieskiančios saulės kenčia visi, karštis ypač neigiamai veikia k8dikius ir vaikus,  vyresnio amžiaus, turinčius antsvorio ar ligotus (endokrininėmis, inkstų, širdies kraujagyslių) žmones.
Per karščius galima nukentėti dėl nudegimų, šilumos smūgio, saulės smūgio, hipoksijos (deguonies bado). Stiprus perkaitimas ištinka, kai organizmas nebegali atsivėsinti prakaituodamas. Laiku nesuteikus pagalbos, žmogus netenka sąmonės ir net gali mirti.
Norėdami išvengti šių pavojingų gyvybei būklių, įsidėmėkite

PIRMUOSIUS PERSPĖJANČIUS PERKAITIMO POŽYMIUS:

  • pakyla kūno temperatūra,
  • oda tampa karšta ir sausa (neprakaituoja),
  • padažnėja ir sustiprėja pulsas,
  • vargina labai stiprus galvos skausmas ir svaigimas,
  • pykinimas,
  • žmogus gali netekti sąmonės.

Tokiu atveju patariama nedelsiant kviesti greitąją pagalbą, o kol ši atvyks, stengtis atvėsinti kūną:

 nukentėjusįjį paguldyti į pavėsį ar nunešti į vėsią patalpą,

  • purkšti drungnu vandeniu ar suvynioti į šlapią audinį,
  • Jei žmogus sąmoningas, rekomenduojama duoti gerti vandens arba atvėsintos arbatos.

Norint išvengti šilumos smūgio reikia neperkaisti, todėl būtina:

 Gerti daug skysčių, tik ne alkoholinių ar turinčių kofeino, cukraus, nes jie skatina skysčių šalinimą iš organizmo.

  • Skysčius reikia gerti reguliariai, kas 1–2 val., net jei nejaučiate troškulio.
  • Rekomenduojama vengti gerti labai šaltus gėrimus, nes šaltis gali sukelti skrandžio spazmus. Žmonėms, kuriems skysčių kiekį yra apribojęs šeimos gydytojas, būtina pasitarti su gydytoju, kiek ir ko gerti per karščius.
  • Jei patalpoje ar lauke labai karšta, stenkitės kūną vėsinti drungnu dušu,
  • Daugiau laiko praleiskite pavėsyje ar vėsesnėse patalpose.
  • Per karščius reikėtų riboti fizinį aktyvumą ir niekada nei žmonių, nei gyvūnų nepalikti uždarame automobilyje.
  • Einant į lauką užsidėti galvos apdangalą, rengtis tik natūralios medžiagos šviesios spalvos drabužiais, atviras kūno vietas tepti apsauginiu kremu nuo saulės, nešioti akinius nuo saulės.

Kelmės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuro informacija

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *