ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

RUGSĖJIS – SVEIKOS ŠIRDIES MĖNUO!

rugsėjo 28th, 2017 | Posted by Lina Balčiūnienė in Prevencinės programos

1999 m. Pasaulinė širdies federacija paskelbė paskutinį rugsėjo sekmadienį Pasauline širdies diena, kuri minima  90-yje pasaulio šalių, siekiant atkreipti dėmesį į rizikos faktorius, sukeliančius širdies ligas, paskatinti sveiką gyvensenos būdą.

Maždaug kas antras Lietuvos gyventojas  miršta nuo kraujotakos sistemos ligų, o dauguma jų palieka šį pasaulį per anksti.

Visame pasaulyje daugėja sergančiųjų širdies ir kraujagyslių ligomis, didėja mirštamumas nuo šių ligų. Kasmet Lietuvoje naujai užregistruojama net apie devynis tūkstančius vaikų, kuriems nustatomi kraujotakos sistemos susirgimai. Maždaug kas antras Lietuvos gyventojas  miršta nuo kraujotakos sistemos ligų, o dauguma jų palieka šį pasaulį per anksti.

 Higienos instituto duomenimis, Kelmės rajone 2016 metais mirė − 498 žmonės. Nuo kraujotakos sistemos ligų  mirė daugiau nei pusė, t.y. − 284, iš jų 119 vyrų ir 165 moterys. Pasaulinė širdies federacija ragina keisti savo gyvensenos įpročius, kad kuo ilgiau išliktume sveiki, nes  yra širdies ir kraujagyslių ligų rizikos veiksnių, kuriuos galime kontroliuoti savo gyvensena:  fiziniu aktyvumu, subalansuota mityba, atsisakydami žalingų įpročių.

Subalansuota mityba. Valgykite daug šviežių vaisių ir daržovių, įvairių grūdinių produktų, liesos mėsos, žuvies, žirnių, pupelių, lęšių ir mažai sočiųjų riebalų turinčių maisto produktų. Saikingai vartokite perdirbtus maisto produktus, kuriuose dažnai yra daug druskos. Venkite alkoholio ar bent jau sumažinkite jo kiekį. Gerkite pakankamai vandens!

Fizinis aktyvumas. 30 minučių aktyvaus judėjimo per dieną gali padėti išvengti širdies infarkto ir insulto. Stenkitės, kad fizinis aktyvumas taptų įprasta jūsų gyvenimo dalimi. Pavyzdžiui, išlipkite iš autobuso keletą stotelių anksčiau ir eikite likusį kelią pėsti, žaiskite su vaikais judrius žaidimus, važiuokite dviračiu į darbą, atlikite namų ruošos darbus. Fizinis

         Gyvenimas be tabako. Atsisakius rūkymo, širdies ir kraujagyslių ligų rizika per metus sumažėja per pusę. Taip pat svarbu vengti tabako dūmais užterštos aplinkos, nes nuolatinis buvimas prirūkytoje patalpoje ženkliai padidina širdies infarkto riziką.

            Dalyvavimas prevencinėse programose. Sveikatos priežiūros specialistų pagalba yra prieinama daugeliui Lietuvos gyventojų, dalyvaujant Širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto rizikos grupių asmenų sveikatos stiprinimo programoje.

 Šios programos tikslas – supažindinti su širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos veiksniais, išmokyti keisti gyvenseną, valdyti stresą, pasirinkti sveikatai palankią mitybą bei fizinį aktyvumą ir taip stiprinti rizikos grupės asmenų sveikatą.

Programoje gali dalyvauti  40–65 m. amžiaus asmenys, priklausantys širdies ir kraujagyslių ligų bei cukrinio diabeto rizikos grupei, tačiau šiomis ligomis dar nesergantys.

            Programos dalyviai supažindinami su:

  • Sveika gyvensena ir jos reikšme lėtinių neinfekcinių ligų prevencijai.
  • Širdies ir kraujagyslių ligų, cukrinio diabeto rizikos veiksniais, komplikacijomis, sveikatos rodikliais.
  • Mitybos reikšme širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto atsiradimui bei prevencijai.
  • Fizinio aktyvumo reikšme širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto prevencijai.
  • Streso reikšme širdies ir kraujagyslių ligų ir cukrinio diabeto atsiradimui. Streso valdymu.

Norėdami dalyvauti šioje nemokamoje programoje, kreipkitės į savo šeimos gydytoją.

 

Lina Balčiūnienė

Kelmės visuomenės sveikatos biuro direktorė

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Leave a Reply

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *