ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

Gegužės 31-oji – PASAULINĖ DIENA BE TABAKO

gegužės 31st, 2011 | Posted by VSB in Prevencinės programos

Kasmet nuo rūkymo sukeltų ligų miršta 4,9 milijonai pasaulio gyventojų. Prognozuojama jog per sekančius 25 metus šis skaičius turėtų išaugti iki 10 milijonų. Lietuvoje dėl rūkymo kasmet netenkama per 7000 gyvybių. Pernai Lietuvoje bandė mesti rūkyti net 47 proc. rūkančiųjų. Lietuvoje, 9 iš 10 rūkančiųjų, rūkyti meta vien savo valios pastangomis.

Kaip mesti rūkyti?

Keletas patarimų tiems, kurie norėtų palengva atsikratyti rūkymo.

  • -Pirkite tik po vieną pakelį cigarečių.
  • -Kai išsitraukiate cigaretę, tuojau paslėpkite pakelį.
  • -Nelaikykite cigarečių darbo vietoje, ant rašomojo stalo.
  • -Nerūkykite cigarečių, kuriomis Jus vaišina.
  • -Nesinešiokite degtukų nei žiebtuvėlio.
  • -Surūkę cigaretę išvalykite peleninę.
  • -Pirmą cigaretę užsirūkykite tik pavalgę.
  • -Nepirkite cigarečių bloko.
  • -Nesurūkę vieno pakelio, nepirkite kito.
  • -Nerūkykite namie.
  • -Nerūkykite gamtoje.
  • -Nerūkykite per šventes.
  • -Nerūkykite, kai rūko kiti.
  • -Nerūkykite daugiau nei vienos cigaretės per valandą.
  • -Pirkdami pakelį cigarečių, užsirašykite jo kainą, kad savaitės pabaigoje ir mėnesio pabaigoje galėtumėte apskaičiuoti, kiek galėjote sutaupyti, jei nebūtumėte pirkę.
  • -Užuot užsirūkę, atlikite keletą nesudėtingų pratimų.
  • -Lapelyje susirašykite motyvus, kodėl norite mesti rūkyti, ir skaitykite vakarais prieš miegą.
  • -Kasdien surūkykite viena cigarete mažiau.

 

Kokie sveikatos pokyčiai vyksta metus rūkyti?

  • -Po 20 min. kraujo spaudimas ir pulsas normalizuojasi
  • -Po 8 val. kraujyje dvigubai sumažėja nikotino ir anglies monoksido, normalizuojasi deguonies įsisavinimas
  • -Po 24 val. anglies monoksidas jau būna pasišalinęs iš organizmo, plaučiai pradeda valytis nuo gleivių ir kitų dėl rūkymo susidariusių kenksmingų medžiagų
  • -Po 48 val. nikotino organizme nebėra, žymiai pagerėja uoslės ir skonio pojūčiai
  • -Po 72 val. kvėpuoti darosi lengviau, nes prasideda bronchų relaksacija
  • -Po 3-9 mėn. pagerėja organizmo kraujotaka, sumažėja kosulys, dusulys, lengvėja kvėpavimas, nes 10 proc. pagerėja plaučių funkciniai rodikliai
  • -Po 5 metų du kartus sumažėja širdies priepuolio tikimybė
  • -Po 10 metų du kartus sumažėja plaučių vėžio tikimybė
  • -Po 15 metų organizmas visiškai išsivalo nuo kenksmingų medžiagų poveikio atsiradusių rūkant.

Cigarečių dūmai kenkia visiems – net ir nerūkantiems žmonėms, esantiems rūkančiųjų aplinkoje. Šiurpi statistika teigia: trečdalis pasyvaus rūkymo aukų yra vaikai, kuriems pakenkė rūkantys namiškiai. Pasirūpinkime, kad visi nerūkantieji, ypatingai vaikai, nesusidurtų su pasyviu rūkymu. Norėdami atkreipti visuomenės dėmesį į šią problemą, gegužės 31 dieną, minint Pasaulinę dieną be tabako, Kelmės visuomenės sveikatos biuras organizuoja akciją ,,Gėlė vietoj cigaretės“. Akcijos metu rajono mokyklų moksleiviai dalins popierines knygos skirtuko formos gėles Kelmės rajono gyventojams, norėdami priversti susimąstyti apie pasyvaus rūkymo žalą sveikatai.

 

Susimąstykime – ar verta paleisti savo gyvenimą dūmų kamuoliu?

Parengė: Kelmės rajono savivaldybės visuomenės sveikatos biuras

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.