ILGO GYVENIMO PASLAPTYS: SVEIKA GYVENSENA, TYRAS ORAS, SAIKAS, BLAIVUMAS IR RAMUS GYVENIMAS
Header

Lapkričio 8-oji – Europos sveikos mitybos diena

lapkričio 11th, 2014 | Posted by VSB in Aktuali informacija

Lapkričio 8-oji paskelbta Europos sveikos mitybos diena. Šią dieną Europos šalyse visuomenė skatinama maitintis sveikai, organizuojami renginiai, kuriuose pasakojama apie tinkamos mitybos principus.
Sveika mityba priklauso nuo to, ar žmogus suvartoja jam būtinų maisto medžiagų (baltymų, riebalų, angliavandenių, vitaminų, skaidulinių, mineralinių ir kt.) tinkamą kiekį.
Norėdami sumažinti įvairių susirgimų riziką, gyventi ilgiau ir jaustis geriau, privalome ir maitintis sveikiau. Specialistai rekomenduoja  laikytis pagrindinių sveikos mitybos taisyklių:

  • Valgyti maistingą, įvairų, dažniau augalinį nei gyvūninės kilmės maistą;
  • Kelis kartus per dieną valgyti grūdinių produktų;
  • Kelis kartus per dieną valgyti įvairių, dažniau šviežių daržovių ir vaisių (nors 400 g per dieną);
  • Išlaikyti normalų kūno svorį (kūno masės indeksas: 18,5–25);
  • Mažinti riebalų vartojimą; gyvulinius riebalus, kuriuose yra daug sočiųjų riebalų rūgščių, keisti augaliniais aliejais;
  • Riebią mėsą ir mėsos produktus pakeisti ankštinėmis daržovėmis, žuvimi, paukštiena ar liesa mėsa;
  • Vartoti liesą pieną, liesus pieno produktus (rūgpienį, kefyrą, jogurtą, varškę, sūrį);
  • Rinktis maisto produktus, turinčius mažai cukraus. Rečiau vartoti, saldžius gėrimus, saldumynus;
  • Valgyti nesūrų maistą; bendras druskos kiekis maiste, įskaitant gaunamą su rūkytais, sūdytais, konservuotais produktais, duona, neturi būti didesnis kaip vienas arbatinis šaukštelis (5 g);
  • Riboti alkoholio vartojimą;
  • Valgyti reguliariai;
  • Gerti pakankamai skysčių, ypač vandens;
  • Aktyviai judėti.

Sveikos mitybos rekomendacijas ypač gerai atspindi maisto pasirinkimo piramidė. Piramidės pagrindą sudaro maisto produktai, kurių rekomenduojama valgyti daugiausiai, – duona, grūdai, vaisiai, daržovės, bulvės. Virš jų pateikiami – pienas, sūris, jogurtas, aliejai, mėsa, paukštiena, žuvis, ankštiniai, kiaušiniai, riešutai – jų rekomenduojama vartoti kasdien, bet saikingai. Piramidės viršūnėje pateikiama produktų grupė, kuri turėtų sudaryti mažiausią maisto raciono dalį: riebalai, cukrus, saldainiai, druska – šių produktų reikia vartoti kuo rečiau ir kuo mažiau.

Kelmės visuomenės sveikatos biuro direktorė Lina Balčiūnienė

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 Both comments and pings are currently closed.